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Six national brands take to London the magic of children’s fashion made in Portugal, with presence in the show that takes place on Sunday and Monday in the center of the British capital. Bubble London brings together the main players in the world of children, including Bo Bell, Chua, Dot, Dr. Kid, Phiclothing and RAP, a delegation that is supported by the Selective Fashion Association.

“The previous stakes show that this is a landmark event in the UK market. Our main goals are to make new contacts and increase our presence in the UK, “summarizes José Moreira, manager of Dr. Kid. The brand takes to the London area its new Autumn / Winter 2017/18 collection, which “refers to a dream and fantasy universe of fun trips, lovely animals, liberty floral patterns, and more fashion themes in shades of gray, yellow and red that combine to create original looks for irreverent children, “explains Liliana Ferraz, the company’s marketing department.

Bubble London is a biannual event that brings together some 300 international brands. In all its editions it presents / displays the contest “Bubble Rising Star”, prize attributed to new participating brands, based on criteria of innovation, quality, originality and marketing.

The participation of these six Portuguese companies is an action of From Portugal 2017, an initiative promoted by Selectiva Moda and ATP, which aims to promote the internationalization of Portuguese fashion companies. The actions are co-financed by Portugal 2020, under Compete 2020 – Competitiveness and Internationalization Operational Program.

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Seis marcas nacionais levam até Londres a magia da moda infantil made in Portugal, com presença na mostra que decorre neste domingo e segunda-feira no centro da capital britânica. A Bubble London reúne os principais players do universo infantil, entre os quais estarão Bo Bell, Chua, Dot, Dr. Kid, Phiclothing e RAP, uma delegação que é apoiada pela Associação Selectiva Moda.

“As participações anteriores mostram que este é um evento de referência no mercado britânico. Os nossos principais objectivos são fazer novos contactos e aumentar a nossa presença no Reino Unido”, sintetiza José Moreira, manager da Dr. Kid. A marca leva até ao espaço londrino a sua nova colecção Outono/Inverno 2017/18, que “remete para um universo de sonho e fantasia de divertidas viagens, adoráveis animais, padrões florais tipo liberty, e temas mais fashion em tons de cinza, amarelo e vermelho que se combinam criando looks originais para crianças irreverentes”, como explica Liliana Ferraz, do departamento de marketing da empresa.

A Bubble London é um evento bianual, que reúne cerca de 300 marcas internacionais. Em todas as suas edições apresenta o concurso “Bubble Rising Star”, prémio atribuído a novas marcas participantes, com base em critérios de inovação, qualidade, originalidade e marketing.

A participação destas seis empresas portuguesas é uma acção do From Portugal 2017, uma iniciativa promovida pela Selectiva Moda e pela ATP, que visa promover a internacionalização das empresas portuguesas da área da Moda. As acções são co-financiado pelo Portugal 2020, no âmbito do Compete 2020 – Programa Operacional da Competitividade e Internacionalização.

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